سلام!

خیلی خیلی خسته نباشید و امیدواریم مرحله دوی خوبی رو پشت سر گذاشته باشید!

همیشه بعد از مرحله دو حدس و گمان در رابطه با راه حل صحیح سوالات و کف قبولی مرحله دو شروع میشه. امسال هم از این حیث تفاوتی با سال های گذشته نداره و می‌بینیم که هر کسی نظر خودشو در مورد سطح امتحان و کف قبولی و راه حل سوالات ارائه میده. تو این فضای بعد از امتحان و گاهاً پر استرس لازم دونستیم چندتا نکته رو یادآوری کنیم:

        ·    سبک سوالات امتحان امسال با سال گذشته مقداری متفاوت بوده و این سبک بسته به هر فرد ممکنه به نظر آسون تر یا سخت تر بیاد.

        ·       درصد کف قبولی وابسته به پارامتر های زیادی است مثل سطح رقباتون (به خصوص اونایی که کمتر از مدارس اسم و رسم دار هستند) ، نحوه تصحیح برگه ها ، طراحان سوالات و .... که این موارد هر سال متغیر هستند.

        ·       امسال با توجه به اینکه اولین سالی است که دانش آموزان با فرم جدید نظام آموزشی (پایه یازدهم به جای سوم دبیرستان) داوطلب های اصلی قبولی مرحله دو هستند و این دانش آموزان سیستم آموزشی متفاوتی چه در دوران قبل از المپیاد و چه در دوران المپیاد گذروندند انتظار داریم که سطح و نقاط قوت و ضغف متفاوتی نسبت به سال های گذشته داشته باشند.

        ·       هرسوال ممکنه دارای نکاتی باشه که از دید اکثریت غالب بچه ها و حتی معلم ها دور بمونه بنا براین هر پاسخنامه پیشنهادی الزاماً بدون غلط نیست.

با توجه به همه موارد فوق یک نتیجه گیری معقول بدست میاد:

هر نظری در مورد سطح امتحان و یا درصد کف قبولی صرفاً نظر شخصی هر کسی است و به همین علته که حدس هایی از ۳۵ درصد تا ۵۵ درصد زده شده که هیچکدوم قابل استناد نیست.

اما در این مدت چه کنیم!

توصیه ما به شما اینه که از تمامی این حرف ها و فکر و خیالات دوری کنید ؛ امتحان تموم شده پس بهتره که بهش فکر نکنیم و به جای اینکه انرژیمون رو صرف این کار ها و فکر ها بکنیم به ادامه مسیر فک کنیم و برای دوره چهل تلاش کنیم.

امیدواریم که همه شما اون نتیجه ای رو که به صلاحتون هست بگیرید!